thumb

Rutin Muayenenin Önemi

ÇOCUĞUNUZ İÇİN RUTİN FİZİKİ MUAYENENİN ÖNEMİ
Düzenli sağlık kontrolleri ve fiziki muayeneler, çocuğunuzun genel sağlık ve gelişiminin önemli bir parçasıdır. Rutin muayeneler çocuğunuzun hem fiziksel hem de duygusal olarak sağlıklı ve sorunsuz büyümesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda herhangi bir sağlık sorununu erkenden teşhis etmeye de yardımcı olurlar.

Çocuk sağlığı kontrolleri ve fiziki muayeneleri en iyi şekilde bir çocuk doktoru tarafından yapılabilir.

Çocuğunuz için düzenli fizik muayenenin neden bu kadar önemli olduğundan ve çocuğunuzun gelişimini sağlıklı sürdürebilmesi için gerekli pediatrik bakımın genel olarak neleri kapsadığından bahsedelim.

RUTİN ÇOCUK MUAYENESİ NELERİ KAPSAR?
Düzenli bir kontrol, çocuğunuz için aşağıdakiler dahil kapsamlı sağlık bakimi ve taraması sağlar:
• Çok çeşitli yaygın çocukluk hastalıkları ve yaralanmalarının teşhis ve tedavisi
• Ciddi hastalıklara karşı bağışıklama gibi önleyici bakım
• Beslenme, hormon değişiklikleri (özellikle ergenlik ve gençlik yıllarında), davranış sorunları ve diğer her şey hakkında bilgi ve tavsiyeler
• Fiziksel, davranışsal, duygusal sağlık ve gelişimin belirlenmesi ve izlenmesi
• Kronik durumları teşhis etme ve yönetme
• Gerektiğinde diğer sağlık profesyonelleri ile bakımı koordine etmek

Kontrol sırasında, çocuk doktorunuz önce çocuğunuzun tıbbi geçmişini gözden geçirecektir; bu, ilaçlar, ameliyatlar, yaralanmalar, hastaneye yatışlar ve önceki veya mevcut sağlık endişelerini içerebilir. Çocuk doktoru, çocuğunuzun aşılarının tam olarak güncel olmasını sağlayacaktır. Çocuk doktoru daha sonra fizik muayene yapacaktır.

Bir çocuğun fizik muayenesi, yaşa özgü çeşitli aşamalara ve cinsiyete özgü konulara göre değişiklik gösterebilir. Bu kontrol, herhangi bir gelişimsel sorunu, fonksiyonel sorunu, zihinsel sağlık bozukluklarını ve sosyal stresleri izleme açısından önemlidir.

FİZİKİ MUAYENE AMACI
Fiziki muayene, çocuk doktorunuza çocuğunuzun büyümesini ve fiziksel gelişimini değerlendirme ve herhangi bir sorunu ele alma şansı verir. Ayrıca, erken evrelerinde herhangi bir semptom tanımlayarak ciddi çocukluk hastalıklarının önlenmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Fiziki muayene, dikkatli gözlem, palpasyon (parmaklarla hissetmek) ve oskültasyon (tipik olarak bir stetoskop ile sesleri dinlemek) içeren kapsamlı bir kontroldür.

ÇOCUĞUMUZA NE SIKLIKTA FİZİKİ MUAYENE YAPTIRMALIYIZ?
Bebeklik, erken çocukluk ve ergenlik boyunca düzenli aralıklarla rutin fiziki muayeneler önerilir. Dünyanın Önde gelen pekçok pediatri kurumu, aşağıdaki aşamalarda düzenli ziyaretleri öneriyor:
• Bebeklik: Yeni doğan bebeğiniz için ideal olarak doğumdan sonraki 3-5 gün içinde bir tıbbi sağlık kontrolü planlamak doğru bir yaklaşımdır. Bir sonraki ziyaret 2 hafta sonrası için, bir takip randevusu olacak şekilde planlanabilir. Bebekler için çocuk doktoru ziyaretleri daha sonra 1, 2, 4, 6, 9 ve 12. aylarda yapılabilir. Bununla birlikte, izlemeyi gerektiren bir sağlık durumu varsa, çocuğunuzun çocuk doktoru daha sık ziyaretler önerebilir.
• Yeni yürümeye başlayan çocuklar: Çocuk 15, 18, 24, 30 ve 36 aylıkken fiziki muayene ve gözlem amacıyla önerilir.
• 3 yaş ve üstü: 3 yaşına kadar, çocuk muayeneleri tipik olarak yıllık bir programa geçer. Yetişkinlerin de yıllık fiziki muayeneleri olmalıdır, bu nedenle optimum sağlığı yakalamak için bu alışkanlık çocukluktan sonra da devam etmelidir.

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Blog İçerikleri

Sağlıklı Yaşam ve Çocuk Sağlığı